Rwanda Event Day 2009

Weer succes met Rwanda Event Day, evenement dat op 12 september is in Den Haag georganiseerd. Deze dag stond in het teken van de volgende onderwerpen:
  • Investeringsmogelijkheden in Rwanda en Grote Meren landen (door E. Hategeka, Chief Executive Officer of Private Sector Federation, Rwanda)
  • Kennisoverdracht als goede oplossing voor toekomst van Rwanda en onze regio (door V. Gambrah, Afroeuro Nederland)
  • Samenwerking tussen Rwandese Diaspora en Ontwikkelingsorganisaties (door B. Kluft, Oxfamnovib).

• Belevenissen over deze verwijzen wij u naar de volgende linken:
    - Foto Rwanda Event Day 2009 "Foto's 2009"
    - Investeringsmogelijkheden in Rwanda "Presentatie Private Sector Federation Rwanda"
    - Kennisoverdracht "Presentatie Afroeuro"

Rwanda Event Day wasgeorganiseerd door Stichting Samen in Actie en Vereniging Umubano in samenwerking met Rwanda Diaspora Nederland, Vereniging Ishema, Rwanda Youth, Stichting Ibuka Nederland, RWANSA.

Rwanda Event Day 2008

Op 16 augustus 2008 heeft in Den Haag de eerste algemene ontmoeting “Rwanda Event Day” voor de Rwandese gemeenschap in Nederland plaatsgevonden. Het was een heel groot succes! Meer dan 150 mensen van Rwandese afkomst uit alle provincies in Nederland en meer dan 10 organisaties waren erbij en hebben zich prima vermaakt (tot 6.00 uur in de ochtend).

Door de uitgenodigde gastsprekers heeft men wat geleerd over de diverse thema's: integratie en zelf ontwikkeling, samenwerking en het opvangen van de nieuwkomers, migratie en ontwikkeling en het maken van projecten en tips over de financiering.

Via deze link kunt u een paar foto's van deze dag bekijken: Foto Rwanda Event Day 2008
Op deze manier kunt u de blijschap en het succes van deze dag mee maken.

Aangezien het goede resultaat en de wensen van iedereen wordt elk jaar zo’n ontmoeting georganiseerd. Eind mei 2009 wordt de mail naar gestuurd wanneer en waar wordt de tweede “Rwanda Event Day 2009” georganiseerd.

Samen kunnen een betere wereld opbouwen!